Zabawy z muzyka

-Zabawa „Cisza”
Cel: wdrażanie dzieci do zdyscyplinowania i zachowania ciszy podczas zabawy.
Nauczycielka zaprasza dzieci do zabawy w „Ciszę”. Zadaniem dzieci jest kroczenie gęsiego po dywanie. Dzieci mają starać się poruszać bardzo cichutko, jakby skradać się. W ten sposób przedszkolaki wdrażane są do umiejętnego zachowania ciszy podczas różnych czynności. Inną wersją tej zabawy może być na przykład grupowe kroczenie w ciszy. Grupy są oceniane przez dzieci.

-„Jaki to dźwięk”
Cel: dostrzeganie, klasyfikowanie dźwięków z otoczenia.
Zabawa ta wymaga od dzieci również ciszy. Jest poniekąd odmianą poprzedniej zabawy. Dzieci bezszelestnie posuwają się gęsiego po dywanie. Z głębi pomieszczenia co chwilę słychać znane dzieciom dźwięki. Zadaniem dzieci jest zapamiętywanie jak największej ilości dźwięków. W podsumowaniu zabawy dzieci siadają na dywanie i wymieniają jakie dźwięki usłyszały.

-„Co lubisz, robisz, gdy słyszysz muzykę „
Cel: zachęcanie dzieci do uzewnętrzniania swoich uczuć i przeżyć związanych z wysłuchanym fragmentem muzycznym.
Nauczycielka prosi by dzieci położyły się swobodnie na dywanie i zamknęły oczy. Gra lub odtwarza kolejne, zróżnicowane nastrojowo utwory. Po każdym utworze dzieci za pomocą swobodnych gestów prezentują wrażenia, jakie wywarł na nich dany utwór.
Na zakończenie zabawy nauczycielka prosi by dzieci podczas słuchania najdłuższego fragmentu pokazały, co lubią robić, gdy słyszą muzykę.
-„Maszeruję za…”
Cel: kształtowanie płynności i estetyki ruchów.
Zabawa zaczyna się od krótkiej rozmowy w kręgu na temat tego, że o każde zwierzątko maleństwo troszczą się jego rodzice. To oni uczą swoje dzieci wszystkiego i chodzą za sobą.
Dzieci zostają za pomocą opasek z emblematami zwierząt podzielone na grupy ( kury i koguty, żaby, zajączki, kaczki itp.)
Nauczycielka zaczyna grać na flecie-a za nią maszerują zgrabnie kury i koguty. Gdy nauczycielka gra na tamburynie z trawy wyłaniają się żaby, które skaczą rzędem po łące. Następnie wychowawczyni zaczyna grać na trójkącie. Ustawiają się za nią zajączki, które radośnie kicają za „mamą”. Na uderzenia w bębenek pojawiają się kaczki, które rytmicznie poruszają się za nauczycielką.

Zaprezentowane zabawy są tylko drobną inspiracją do wymyślania przez nauczycielki różnych ćwiczeń z zastosowaniem elementów muzyki i dźwięku.

Zabawy

Reklamy

Jedna odpowiedź to “Zabawy z muzyka”

  1. Bardzo przydatne..Muzyka otwiera nam drzwi wyobraźni 😀 Pozdrawiam

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: